
Уебсайтът на хотела е вече лайф. Какво следва оттук нататък и какво да направим, за да привлечем посетители и качествен трафик?
Споделяме няколко насоки за маркетингови действия, които можете да приложите след стартирането на вашия уебсайт.
-
Настройка на акаунт в Google Analytics
Статистическите данни за трафика към вашия уебсайт са безценни. Без статистика за трафика ще ви е трудно да разберете колко души са посетили сайта ви, как да го подобрите, за да привлечете повече трафик. Google Analytics е едно от най-добрите безплатни приложения, което ще отчита данни за потребителите на вашия уебсайт, ефективност на рекламите, демография за посетителите на сайта, връзки към сайта, най-посещавани страници др.
-
Настройте Google Search Console
Google Search Console e безплатна услуга на Google, която ви дава възможност да наблюдавате как работи вашия сайт, колко често е откриван от потребителите, какъв е трафикът към него, на коя позиция излиза, какво е съдържанието, кои страници се представят най-добре. Благодарение на Google Search Console откривате също и информация за наличие на грешки, респ. тяхното отстраняване като:
- Грешки при индексирането на сайта
- Входящи и изходящи връзки към определени уеб страници
- Ключови думи на сайта, както и ключови думи, по които потребителите в Google ви намират
- Работещи хипервръзки
Как да верифицирате сайта си в Google Search Console през сайт билдъра на Quendoo?
-
Имейл маркетинг
Имейл комуникацията е възможно най-независимият начин за комуникация в интернет. Тя се случва през наш собствен канал за комуникация, което ни дава по-голяма рекламна свобода и по-ниски разходи за придобиване на клиент, поради притежанието на клиентските данни от първа ръка и независимостта на канала.
Интересна статистика е, че 56% от имейлите потребителите четат през телефон и в Gmail. В същото време имейлът все още е най-предпочитаният канал за получаване на оферти.
Ето защо ако разполагате с някакво количество клиенти (потенциални или настоящи) в списъка си с имейли, споделете новината за новия си уебсайт с тях. Техните посещения биха докарали безплатен трафик към сайта ви. Включете призив за действие в имейла и им дайте някаква допълнителна причина да щракнат и да отидат на вашия нов сайт (отстъпка, промо код и др.)
Ако не разполагате с директни клиентски данни, е добре да стартирате със стратегия за съставяне и развитие на такава датабаза. Бихте могли да стартирате бюлетин, с който да популяризирате сайта и да накарате хората да продължат да се връщат на него.
Букинг енджинът на Quendoo предоставя възможност за събиране на клиентска датабаза от данни от първа ръка, които бихте могли да използвате в специфични имейл кампании или други дигитални кампании за по-ефективно таргетиране, както и като база при създаването на лоялна програма за директни клиенти.
-
Свържете се с травъл блогъри, собственици на туристически сайтове, фотографи и инфлуенсъри
Когато стартирате нов хотелски уебсайт е добре да търсите начини за получаване на съдържание към сайта си, към което хората за насочили връзки.
Първата стъпка е да имате качествено съдържание и да започнете да информирате хората за стойността и ползите на продукта, който предоставяте.
На второ място потърсете травел блогъри със собствени сайтове за пътувания, пейзажни или лайфстайл фотографи, както и инфлуенсъри в социалните мрежи с голям брой последователи или с аудитория от специфична ниша, резонираща с клиентелата на вашия продукт.
Свържете се с тях, кажете им, че харесвате сайта им, и им покажете възможността, която сте открили за съвместно партньорство. Бихте могли да започнете с получаването на връзки към вашия сайт от техните блогове. Те също биха могли да имат някакво съдържание, към което вие да направите връзка. Експериментирайте!
-
Създаване на ново съдържание
Не мислете, че сте приключили със създаването на съдържание, след зареждането на основното съдържание на уебсайта си. Съдържанието на сайта е еволюиращ процес, който изисква постоянно обновление.
Какви биха били подходящите теми, които да развивате? Можете да започнете, като превърнете въпросите на вашите клиенти в публикации в блог. Можете да разкажете повече за природните и културно-исторически забележителности, както и за предстоящи събития и фестивали в региона. Друга прекрасна възможност е да представите членове на екипа си, да разкажете интересна история за тях или да споделите информация „от кухнята“ за това как създавате продукта.
Наличието на висококачествено и актуално съдържание на вашия уебсайт с блог, новини, събития, снимки, видеа и други повишава вашето органично позициониране в Google, и помага за генерирате входящ трафик към вашия уебсайт.
Откъде да започнете? Започнете с преглед на съдържанието, което имате и определете ново какво съдържание бихте могли да създавате. Разработете стратегия за съдържание въз основа на вашите бизнес цели, след което започнете да създавате съдържание, което предоставя добро потребителско изживяване.
-
Профили в социалните мрежи
Лесен начин да заемете повече от страницата с резултати от търсачката на Google (SERP) е да създадете акаунти за своя бизнес в социалните мрежи, в т.ч. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Youtube, Tik Tok и др. Това ще ви предостави повече място в страницата с резултати в Google и ще позволи потребителите да ви следват, без да се наложи да посещават сайта постоянно, тъй като бизнес страниците в тези платформи се индексират от Google.
След като създадете акаунти, създайте календар със съдържание и започнете да споделяте новини, блог постове, оферти и други. Дайте на хората причина да ви следват.
-
Дигиталната реклама
Привличането на качествен трафик към сайта на хотела чрез органично търсене и трафик от социалните мрежи би могъл да бъде труден и дълготраен ефект, до който има и по-пряк път – платената дигитална реклама - рекламите с плащане на клик (PPC), дисплейните реклами и рекламата в социалните медии и др.
Преди да стартирате с какъвто и да е вид дигитална реклама, помислете какви са вашите цели - по-добра информираност за марката или пък незабавни продажби? Дали търсите повече последователи или трафик? Отговорът на този въпрос е от значение при избора на типа на дигиталната реклама. При използването на реклами с призив за действие, водещ към целева страница на сайта, е от изключително значение целевата страница да предоставя уникално потребителско преживяване и да може да накара клиентите да предприемат желаното от вас действие.
-
Уверете се, че вашият сайт работи бързо
Един от най-важните показатели на сайта на хотела е скоростта на сайта. Това засяга не само дали хората могат да използват вашия сайт, но и класирането му в търсачката.
Тестването на скоростта на вашия сайт ще ви позволи да идентифицирате потенциални проблеми, които може да се наложи да отстраните. За да е добре оптимизиран сайта ви е необходимо изображенията да са в подходящ файлов формат и да не са прекалено големи.
Няколко безплатни инструмента, които са полезни за измерване на скоростта на сайта са Google Pagespeed Insights, както и Site Speed репорт от Google Analytics, с които бихте могли редовно да проверявате сайта си за оценка на представянето му.
-
Промо кодове и причина за директна резервация през сайта на хотела
Независимо дали ще предложите промо код, намаление за директна резервация, гъвкава анулационна политика, добавена стойност или някакво друго предимство при директна резервация е необходимо да привлечете вниманието на потребителите на сайта ви, за да ги накарате да вземат по-лесно решение.
Проучване на Cornell University показва, че 65% от посетителите на хотелския уебсайт идват от сайтовете на големите ОТА, където са попаднали за пръв път на профила на хотела.
Хотелите следва да използват големите онлайн травел агенции в стратегията си за увеличаване на директните резервации през сайтовете на хотелите. Необходимо е профилите в тези портали да са добре поддържани и актуализирани, за да привличат трафик. Идеята е те да служат за „билборд реклама“ и отправна точка за посетителите на хотелския сайт.
Повече за „билборд ефектът“ и за това как протича процесът на онлайн резервация вижте тук.