Букинг енджинът е софтуер, който се инсталира или интегрира на хотелски уебсайт, фейсбук страница или други уеб ресурси и позволява на клиентите да правят директни резервации, без да използват посредници като онлайн или традиционни травел агенции.
Букинг енджинът е ключов инструмент за всеки хотелиер за получаване на директни резервации, оптимизиране на приходите и повишаване печалбата на хотела.
В днешно време повече от 70% от хотелските резервации се създават онлайн, което прави хотелите изключително зависими от онлайн травел портали и травел агенции. Работата на онлайн порталите, разбира се, помага на хотелиерите да достигнат до огромна аудитория и да увеличат резервации си, но когато комисионните за тези резервации започнат да достигат 20% и повече от всяка резервация, за всеки хотелиер възниква въпросът за ефективността и бизнес смисъла на продажбения модел.
Как работи Букинг Енджинът?
Различните букинг енджин решения предоставят различни начини за инсталация или интеграция на софтуера на сайта на хотела. Има стандартни решения, като уиджети и предварително създадени бутони, които не изискват специални знания за програмиране и се инсталират, следвайки бърза и лесна процедура от няколко стъпки.
Букинг енджинът в повечето случаи е синхронизиран с PMS (property management system или хотелска програма за управление на обекта за настаняване) и всички резервации, получени през уебсайта, чрез букинг енджина, автоматично се зареждат в PMS.
Букинг енджинът може да бъде синхронизиран и чрез канален мениджер с всички онлайн травел агенти (ОТА) и портали, с които хотелът работи.
Различните букинг енджини предлагат и различни функционалности, но задължителните функции, които всеки от тях следва да притежава са:
- Възможност за клиента да въведе основни параметри за търсене, като дата за настаняване и брой гости
- Възможност за осъществяване на търсене и визуализация на възможните варианти за настаняване и цени
- Възможност за клиента да попълни данните, необходими за резервацията
- Потвърждаване на резервацията чрез имейл, смс и др, най-често след заплащане онлайн
Какво трябва да имаме предвид при избирането на Букинг Енджин?
В днешно време има редица компании, които предлагат Букинг Енджин решения, като възможностите на различните продукти варират, от предоставяне на основни функционалности за търсене и резервиране, до супер комплексни решения с множество вградени алгоритми, които превръщат хотелския сайт в онлайн машина за директни резервации.
Ето някои от по-добрите букинг енджин функционалности:
- Възможност за оптимална презентация на всеки тип стая с визуализация на голям брой снимки и детайлни описания
- Възможност за показване на стаи и настаняване по ред и начин, оптимален за клиента
- Предлагане на алтернативни дати и начини за настаняване, при липса на възможност за настаняване на клиента, според неговото първоначално търсене
- Голям брой езикови версии и работа с различни валути
- Оптимизация за работа на мобилни устройства
- Възможност за допълнителни рекламни функционалности като банери, pop-ups и т.н
- Възможност за ъпсейл-продажба на различни екстри, допълнителни услуги, ъпгрейд на стаи и т.н
- Интеграция със социални мрежи
- Статистика за посещаемостта на букинг енджина, вграждане на google analytics и др.
- Ре-таргетиране на клиенти с незавършени резервации
- Различни методи за онлайн разплащания
- Промо кодове и други възможности за отстъпки и промоции в реално време
Защо е необходимо използването на Букинг Енджин?
Аргументите в полза на инсталирането на Букинг Енджина на хотелски уебсайт са безспорно повече от тези против.
Ето няколко добри практики при използването на Букинг Енджин:
- Направете вашия хотел достъпен за резервации онлайн
Статистически около 60% от клиентите разглеждат едновременно оферти за настаняване в онлайн порталите на травел агенти, както и на сайта на избрания от тях хотел. Ако предоставите възможност на клиентите да резервират през вашия сайт, неминуемо ще увеличите възможността за получаване на директни резервации и ще избегнете плащането на високи комисионни към посредници.
- Върнете си обратно контрола върху директните продажби на вашия хотел и намалете зависимостта си от онлайн порталите за резервации.
Работата с различни портали за резервации дава възможност за достигане на нови аудитории и ефективна реклама на вашия хотел, но в същото време лимитира възможността за оптимизиране приходите от резервации. Тук следва въпросът защо да не си върнете контрола върху вашите резервации, като генерирате част от тях директно през вашия собствен канал за маркетинг.
- Плащайте по-малко комисионни
Резервации през вашия уебсайт ви струват далеч по-малко, от комисионните на онлайн порталите. Директните резервации ще имат сериозен принос за повишаване на приходите ви.
- Увеличете резервациите
Вашият сайт работи 24/7. Веднъж попаднал на вашия сайт, за клиента е много по-удобно да резервира през него, вместо да се връща отново на онлайн портала и да направи резервация оттам.
- Получавайте плащания с кредитни карти
Букинг Енджинът дава възможност на клиентите да заплатят резервацията си с кредитна карта, което спестява време и ресурс за обработка на плащането.
- Предоставяте възможност на клиента да резервира на предпочитания от него език и валута
Букинг Енджинът дава възможност на клиента да използва валута, която той предпочита и да получи информация на езика, който най-добре разбира. По този начин се избягват евентуални спорове и се печели доверието на клиента още преди настаняване.
- Предлагайте оптималните оферти и дискаунти в зависимост от всеки клиент
Онлайн порталите имат функционалности, които често не позволяват на хотелиерите максимално добре да представят всички варианти за настаняване, достъпни в техните хотели. Добрият Букинг Енджин позволява за минути да настроите last-minute оферти, намаления за ранно резервиране, с което да увеличите резервациите и да спечелите повече доволни и лоялни клиенти.
Букинг Енджин решенията в днешно време не са екзотична екстра за екстравагантни хотели, a задължителна функционалност, с която всеки хотелиер трябва да работи и експериментира, за да бъде актуален и ефективен при маркетирането на своя хотел.