Hospitality Suite-icon Hospitality Suite Вашият дашборд за управление на всички резервации и наличности, задаване на цени и тарифни планове. Модул за резервации-icon Модул за резервации Инфрастуктура за директни резервации Канален Мениджър-icon Канален Мениджър Дистрибуция към всички дигитални канали от една точка Quendoo B2B-icon Quendoo B2B Маркетплейс за хотели и туроператори Уебсайт Генератор-icon Уебсайт Генератор Създайте свой собствен уебсайт за вашето място за настаняване или портал за имоти, в рамките на няколко минути Quendoo портал-icon Quendoo портал Създайте свой собствен онлайн портал за имоти, за да представите всичките си оферти на едно място. Цифрово ръководство за гости-icon Цифрово ръководство за гости Приложение за вътрешна информация за гостите AI Ревеню Мениджър-icon AI Ревеню Мениджър Очаквайте скоро
bg

Quendoo стартира серия от образователни събития за онлайн продажби с хотели в страната

Quendoo стартира серия от образователни събития за онлайн продажби с хотели в страната-image

Екипът на Quendoo стартира серия от образователни събития в страната с хотели и собственици на места за настаняване, на които демонстрира своите технологични инструменти и представя решения за генериране на повече директни онлайн продажби, нови аудитории, при 15-20% по-висока среднодневна цена, с нулев или минимален рекламен бюджет.

Целта е както големите, така и малките и средни семейни хотели, къщи за гости, хижи, хостели, къмпинги и ваканционни имоти да могат успешно да предлагат своите места за настаняване на туристи и да подобрят продажбените си процеси чрез високо технологични и в същото време ценово достъпни решения. Планирани до момента са следните места на провеждане, като предстои скорошно обявяване на календара за месец май.

09.03.2022 – Поморие, 15:00 часа – Градска художествена галерия "Дечко Стоев"
05.04.2022 – Златни пясъци, 11:00 часа – ИНТЕРНАЦИОНАЛ Хотел Казино & Тауър Суитс.
12.04.2022 – Балчик, 11:00 часа – Блексийрама Голф Резорт
15.04.2022 – Велико Търново, в календара събития на 17-то издание на Международното изложение "Културен туризъм"
18-21.04.2022 – Несебър и Слънчев бряг

Как хотелите и ваканционните обекти за настаняване да оптимизират усилията си, за да печелят повече от краткия летен сезон?

Инициатива на Quendoo за повече директни онлайн резервации, по-високи приходи от онлайн продажби и печалби.

В навечерието на предстоящия летен сезон 2022 и непредвидимите очаквания за неговия старт, хотелиерският бранш разчита на присъствието на традиционните местни пазари, като България, Сърбия, Румъния, Северна Македония, които и през 2020 спасиха летния сезон.

Малките сезонни хотели, къщите за гости и ваканционните обекти за настаняване са изправени пред трудната задача да оцелеят, предвид високите промишлени енергийни разходи, нарастващата инфлация и намалената покупателната способност на населението. Тези предизвикателства изправят малките играчи в бранша пред дилемата да стартират ли работа през летния сезон и на каква цена.

Високата конкуренция на предлагане на места за настаняване на местните пазари налага непрестанни усилия от страна на хотелиерите (големи, средни и малки) за привличане на по-голям дял от пазара, нови клиенти и свежи аудитории, наред със задържане на лоялните клиенти.

Кои са стъпките, които хотелиерите следва да предприемат, за да продават успешно през предстоящия сезон?

Формулата за успех е проста и изглеждала така: оптимална заетост на висока цена.

Основните канали, през които резервират гостите от местните пазари са директния канал ( в т.ч. телефон, имейл, чат, социални мрежи, уебсайта на хотела) и посредниците (в т.ч. туристически агенции и туроператори, онлайн травел агенциите като Booking.com, Expedia, Airbnb, GDS мрежата, бед-банките, метатърсачките и др.)

Предимствата на резервациите, постъпващи през трети страни, в т.ч. онлайн травел агенциите, са адаптивните уебсайтове, крупните маркетингови и рекламни кампании, които предоставят широк обхват на аудитории, както и улеснен работен процес на база комисиона при реализирана резервация.

В същото време, обаче, туристическите агенции, в т.ч. онлайн каналите за дистрибуция имат честата практика да намаляват своята комисионна, за да привлекат по-голям обем от резервации, което е в ущърб на директните канали за продажба.

От друга страна, хотелиерите нямат достъп до клиентските профили и данни на гостите, което пречи на осъществяването на директна маркетингова комуникация с гостите. Така, потенциалните клиенти познават по-добре бранда на OTA, вместо на хотела, а OTA наддават за ключовите думи на бранда в Google, за да могат да привличат качествен трафик към уебсайта си за сметка на хотелиера.

Как независимият хотелиер би могъл да използва големите онлайн портали като Booking.com, Expedia, Airbnb в своя полза?

Проучване на Cornell University показва, че 65% от посетителите на хотелския уебсайт идват от сайтовете на големите ОТА, където са попаднали за пръв път на профила на хотела.

Това е т.нар. ефект на билборда.

Хотелите следва да използват ОТА в стратегията си за увеличаване на директите резервации през сайтовете на хотелите. Идеята е ОТА да служат за „билборд реклама“ и отправна точка за посетителите на хотелския сайт. Клиентите търсят различни неща – цени и промоции, добавена стойност за директни резервации, гъвкави анулационни политики и др. Независимо от причината 2/3 от посетителите на профила на хотела в ОТА ще посетят сайта на хотела, което дава на хотелиерите да се възползват от уникалната възможност да привлекат безплатен качествен трафик на своя сайт. И тук идва моментът, при който хотелиерът трябва да убеди посетителите да резервират директно, а не да се върнат на сайта на ОТА.

Това може да стане по няколко начина:

  • Чрез специални промоции на сайта на хотела, които не са налични на други онлайн канали, промотирани чрез промо кодове
  • Чрез гъвкави анулационни политики и начини на плащане, за създаване на усещане за сигурност при директно резервиране
  • Чрез добавена стойност и екстри, от които клиентът ще се възползва при директна резервация

Какъв е процесът на резервиране, през който преминава гостът онлайн?

Когато гост започне своето търсене за хотел, той използва Google или на някоя онлайн травел агенция. В повечето случаи ОТА се използват за търсачка за това кои хотели са свободни в региона за желания престой. Гостът започва търсенето, често използвайки филтри по цена, или важни налични услуги (първа линия, басейн, паркинг и др.), рейтинг или специфична анулационна политика.

Веднъж, щом посетителят селектира няколко хотела, идва моментът на проверка на обратната връзка и мненията на гости. Проследяват се ревютата на страницата на ОТА и други сайтове като Трипадвайзър или социалните мрежи. От най-съществено значение са последните, най-актуални ревюта, които ще се покажат най-отгоре при търсенето.
Ако посетителите харесат оставените коментари и мнения, то те ще посетят сайта на хотела. От този момент нататък, те ще търсят всичко, което е важно за тях като анулационна политика, галерия със снимки, цени и промоции и др.

Един от основните начини за привличане на гостите към директно резервиране е промотирането на пакети, които не са налични на страниците на ОТА, чрез специални промоции и промо кодове.

Хотелите не трябва да дават причина на посетителите да се върнат обратно на сайта на ОТА, за да завъшат резервацията си, а да използват своят букинг енджин.

Ето защо е важно да се затвърди цялостното онлайн присъствие на хотела, да се използват ОТА да работят за хотела, а не срещу него.

Какъв е бизнес моделът и предложението на Quendoo към хотелиерите и собствениците на ваканционни имоти през 2022 година?

Хотелски уебсайт с вграден букинг енджин на промоционална цена от 50 евро за 1 година

За да генерира трафик, един хотел следва да има свой собствен специализиран хотелски уебсайт, който работи безпроблемно да работи с останалите операционни и хотелски системи. С Quendoo малките и средни хотелиери могат да създадат свой собствен уебсайт за броени минути и да се сбогуват със скъпите актуализации и таксите за хостинг.

  • Сайт билдърът на Quendoo е отличен инструмент, който използва готови шаблони за дизайн, без скъпи текущи такси за разработчици или разходи за хостинг.
  • Сайтът работи без усилие на настолни компютри, таблети и мобилни екрани и може да се персонализира с марката, логото и цветовете на хотела.
  • Шаблоните са налични на множество езици и валути и създадени с мисъл за оптимизация за търсачки (SEO), така че не е нужно харченето на допълнителни ресурси за високо класиране в Google.
  • Настройката е бърза и са необходими 30 минути, за да се постави съдържание и изображения и да се изведе сайта онлайн.

Букинг енджин с онлайн разплащания срещу 1.5% комисион, без минимални месечни такси и такси за внедряване

Вторият елемент на онлайн продажбите са конверсиите. За да може хотелският сайт да носи приход и да служи като директен канал за продажба, а не само да функционира като информационен каталог, е необходимо да има вграден модул за резервации ( букинг енджин) с възможност за онлайн плащания.

С такъв инструмент, хотелите и ваканционните имоти могат да увеличат приходите си с до 43%, вземайки резервации директно от уебсайта на хотела или от Facebook страницата, и превръщайки комисионните които биха платили към големите ОТА в директен приход.

  • Букинг енджинът на Quendoo работи и с вече изградени сайтове на чужди платформи.
  • Чрез него хотелите управляват наличността и цените си безпроблемно в една централизирана платформа, пестейки от ненужни комисионни и увеличавайки печалбата си чрез по-високи среднодневни приходи.
  • Модулът за резервации поддържа множество езици и валути, както и възможност за приемане на онлайн плащания.
  • Резервациите биха могли да се приемат на база заявка потвърждение или мигновено резервиране, според предпочитанията на хотелиера.
  • В периоди на по-слабо търсене или празнични периоди, хотелите биха могли да провеждат промоции и отстъпки по всяко време, стимулирайки също и резервации на лоялни клиенти.
  • Системата позволява създаването на редица тарифни планове за стая, за максимална гъвкавост и приходи. Работи с опростен календар и лесно съхранение на всички резервации на едно място.

Продажба на допълнителни услуги през сайта на хотела (функционалност на Букинг енджина)

Веднъж, щом гостът е посетил сайта на хотела и е взел решение да резервира, то хотелиерът следва да използва момента, за да предложи допълнителни услуги, екстри и пакети на госта.

С функционалността на букинг енджина за добавка на екстри, хотелите биха могли да предоставят възможности за по-добро преживяване и прекарване на свободното време. Добавянето на пакети с изхранване, наем на велосипеди, допълнителни легла, спа услуги, летищни трансфери, рент-а-кар, екскурзии, продажба на билети за фестивали, забележителности, турове и др. позволява лесна и бърза настройка и управление при последната стъпка на резервацията.

Quendoo премахва необходимостта за малкия и среден хотелиер да използва скъпи и отнемащи време услуги на трети страни, като ги заменя с един сайт, който е свързан, евтин и лесен за поддръжка. Платформата помага за подобряване на онлайн присъствието и реализиране на 15-20% по-висок приход на нощувка през собствен директен онлайн канал за реализация, превръщайки високите комисионни към ТО в приходи.

Мисията на Quendoo e мисия за умни продажби и справедлив пазар. Успешни тактики са вече реализуеми и достъпни не само за крупния хотелиер, но и за малкият и среден играч на пазара, благодарение на интелигентни инструменти за работа.

Всеки желаещ да се възползва от някоя от услугите на Quendoo би могъл да го направи безплатно в едномесечния пробен период, без такси за поддръжка и инсталации, с пълно клиентско съдействие при зареждане на клиентски профили, цени и тарифни планове, както и достъп до всички нови бъдещи функционалности на платформата.

Назад към Блог
EU Funds QUENDOO е подкрепено от "Витоша Венчър Партнърс Фонд l", частен капиталов фонд, съфинансиран от Европейските структурни и инвестиционни фондове по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020", управляван от Фонд мениджър на финансови инструменти в България.
Ние използваме бисквитки на нашия уебсайт. Продължавайки, вие приемате тези бисквитки. Научете повече за бисквитките