Екипът на Quendoo стартира серия от образователни събития в страната с хотели и собственици на места за настаняване, на които демонстрира своите технологични инструменти и представя решения за генериране на повече директни онлайн продажби, нови аудитории, при 15-20% по-висока среднодневна цена, с нулев или минимален рекламен бюджет.
Целта е както големите, така и малките и средни семейни хотели, къщи за гости, хижи, хостели, къмпинги и ваканционни имоти да могат успешно да предлагат своите места за настаняване на туристи и да подобрят продажбените си процеси чрез високо технологични и в същото време ценово достъпни решения. Планирани до момента са следните места на провеждане, като предстои скорошно обявяване на календара за месец май.
09.03.2022 – Поморие, 15:00 часа – Градска художествена галерия "Дечко Стоев"
05.04.2022 – Златни пясъци, 11:00 часа – ИНТЕРНАЦИОНАЛ Хотел Казино & Тауър Суитс.
12.04.2022 – Балчик, 11:00 часа – Блексийрама Голф Резорт
15.04.2022 – Велико Търново, в календара събития на 17-то издание на Международното изложение "Културен туризъм"
18-21.04.2022 – Несебър и Слънчев бряг
Инициатива на Quendoo за повече директни онлайн резервации, по-високи приходи от онлайн продажби и печалби.
В навечерието на предстоящия летен сезон 2022 и непредвидимите очаквания за неговия старт, хотелиерският бранш разчита на присъствието на традиционните местни пазари, като България, Сърбия, Румъния, Северна Македония, които и през 2020 спасиха летния сезон.
Малките сезонни хотели, къщите за гости и ваканционните обекти за настаняване са изправени пред трудната задача да оцелеят, предвид високите промишлени енергийни разходи, нарастващата инфлация и намалената покупателната способност на населението. Тези предизвикателства изправят малките играчи в бранша пред дилемата да стартират ли работа през летния сезон и на каква цена.
Високата конкуренция на предлагане на места за настаняване на местните пазари налага непрестанни усилия от страна на хотелиерите (големи, средни и малки) за привличане на по-голям дял от пазара, нови клиенти и свежи аудитории, наред със задържане на лоялните клиенти.
Формулата за успех е проста и изглеждала така: оптимална заетост на висока цена.
Основните канали, през които резервират гостите от местните пазари са директния канал ( в т.ч. телефон, имейл, чат, социални мрежи, уебсайта на хотела) и посредниците (в т.ч. туристически агенции и туроператори, онлайн травел агенциите като Booking.com, Expedia, Airbnb, GDS мрежата, бед-банките, метатърсачките и др.)
Предимствата на резервациите, постъпващи през трети страни, в т.ч. онлайн травел агенциите, са адаптивните уебсайтове, крупните маркетингови и рекламни кампании, които предоставят широк обхват на аудитории, както и улеснен работен процес на база комисиона при реализирана резервация.
В същото време, обаче, туристическите агенции, в т.ч. онлайн каналите за дистрибуция имат честата практика да намаляват своята комисионна, за да привлекат по-голям обем от резервации, което е в ущърб на директните канали за продажба.
От друга страна, хотелиерите нямат достъп до клиентските профили и данни на гостите, което пречи на осъществяването на директна маркетингова комуникация с гостите. Така, потенциалните клиенти познават по-добре бранда на OTA, вместо на хотела, а OTA наддават за ключовите думи на бранда в Google, за да могат да привличат качествен трафик към уебсайта си за сметка на хотелиера.
Проучване на Cornell University показва, че 65% от посетителите на хотелския уебсайт идват от сайтовете на големите ОТА, където са попаднали за пръв път на профила на хотела.
Това е т.нар. ефект на билборда.
Хотелите следва да използват ОТА в стратегията си за увеличаване на директите резервации през сайтовете на хотелите. Идеята е ОТА да служат за „билборд реклама“ и отправна точка за посетителите на хотелския сайт. Клиентите търсят различни неща – цени и промоции, добавена стойност за директни резервации, гъвкави анулационни политики и др. Независимо от причината 2/3 от посетителите на профила на хотела в ОТА ще посетят сайта на хотела, което дава на хотелиерите да се възползват от уникалната възможност да привлекат безплатен качествен трафик на своя сайт. И тук идва моментът, при който хотелиерът трябва да убеди посетителите да резервират директно, а не да се върнат на сайта на ОТА.
Това може да стане по няколко начина:
Когато гост започне своето търсене за хотел, той използва Google или на някоя онлайн травел агенция. В повечето случаи ОТА се използват за търсачка за това кои хотели са свободни в региона за желания престой. Гостът започва търсенето, често използвайки филтри по цена, или важни налични услуги (първа линия, басейн, паркинг и др.), рейтинг или специфична анулационна политика.
Веднъж, щом посетителят селектира няколко хотела, идва моментът на проверка на обратната връзка и мненията на гости. Проследяват се ревютата на страницата на ОТА и други сайтове като Трипадвайзър или социалните мрежи. От най-съществено значение са последните, най-актуални ревюта, които ще се покажат най-отгоре при търсенето.
Ако посетителите харесат оставените коментари и мнения, то те ще посетят сайта на хотела. От този момент нататък, те ще търсят всичко, което е важно за тях като анулационна политика, галерия със снимки, цени и промоции и др.
Един от основните начини за привличане на гостите към директно резервиране е промотирането на пакети, които не са налични на страниците на ОТА, чрез специални промоции и промо кодове.
Хотелите не трябва да дават причина на посетителите да се върнат обратно на сайта на ОТА, за да завъшат резервацията си, а да използват своят букинг енджин.
Ето защо е важно да се затвърди цялостното онлайн присъствие на хотела, да се използват ОТА да работят за хотела, а не срещу него.
За да генерира трафик, един хотел следва да има свой собствен специализиран хотелски уебсайт, който работи безпроблемно да работи с останалите операционни и хотелски системи. С Quendoo малките и средни хотелиери могат да създадат свой собствен уебсайт за броени минути и да се сбогуват със скъпите актуализации и таксите за хостинг.
Вторият елемент на онлайн продажбите са конверсиите. За да може хотелският сайт да носи приход и да служи като директен канал за продажба, а не само да функционира като информационен каталог, е необходимо да има вграден модул за резервации ( букинг енджин) с възможност за онлайн плащания.
С такъв инструмент, хотелите и ваканционните имоти могат да увеличат приходите си с до 43%, вземайки резервации директно от уебсайта на хотела или от Facebook страницата, и превръщайки комисионните които биха платили към големите ОТА в директен приход.
Веднъж, щом гостът е посетил сайта на хотела и е взел решение да резервира, то хотелиерът следва да използва момента, за да предложи допълнителни услуги, екстри и пакети на госта.
С функционалността на букинг енджина за добавка на екстри, хотелите биха могли да предоставят възможности за по-добро преживяване и прекарване на свободното време. Добавянето на пакети с изхранване, наем на велосипеди, допълнителни легла, спа услуги, летищни трансфери, рент-а-кар, екскурзии, продажба на билети за фестивали, забележителности, турове и др. позволява лесна и бърза настройка и управление при последната стъпка на резервацията.
Quendoo премахва необходимостта за малкия и среден хотелиер да използва скъпи и отнемащи време услуги на трети страни, като ги заменя с един сайт, който е свързан, евтин и лесен за поддръжка. Платформата помага за подобряване на онлайн присъствието и реализиране на 15-20% по-висок приход на нощувка през собствен директен онлайн канал за реализация, превръщайки високите комисионни към ТО в приходи.
Мисията на Quendoo e мисия за умни продажби и справедлив пазар. Успешни тактики са вече реализуеми и достъпни не само за крупния хотелиер, но и за малкият и среден играч на пазара, благодарение на интелигентни инструменти за работа.
Всеки желаещ да се възползва от някоя от услугите на Quendoo би могъл да го направи безплатно в едномесечния пробен период, без такси за поддръжка и инсталации, с пълно клиентско съдействие при зареждане на клиентски профили, цени и тарифни планове, както и достъп до всички нови бъдещи функционалности на платформата.